Onderwijs

Samenwerkingsopdracht voor 3 kinderen.

Praktijk beeldende therapie werkt samen met het onderwijs.

Mijn onderwijservaring gecombineerd met hulpverleningservaring en kunstenaarservaring maakt dat Praktijk beeldende therapie  een meerwaarde heeft voor het onderwijs.

Het onderwijs kan gebruik maken van mijn expertise voor:

  • Individuele begeleiding van kinderen binnen het onderwijs.
  • Trainingen voor kinderen en jeugdigen.
  • Trainingen/workshops voor leerkrachten gericht op sociale/emotionele ontwikkeling.
  • Creatief therapeutische observaties voor zowel individuele kinderen als groepen.

Trainingen voor kinderen en jeugdigen:

Naast  individuele beeldende therapie en begeleiding biedt mijn praktijk ook groepstherapieën en trainingen. De trainingen kunnen zowel in mijn praktijkruimte als op locatie (bv. de school) plaatsvinden.

  • Sociale vaardigheden, faalangstreductie, weerbaarheid en zelfvertrouwen.
  • Omgaan met scheiding van ouders.
  • Omgaan met een broertje/zusje dat anders is. (voor het jonge kind)
  • Omgaan met verlies/ rouw.

Kosten: zie tarieven en vergoedingen.

Trainingen/workshops voor leerkrachten, gericht op de sociaal emotionele ontwikkeling.

Circle time, een ander kringgesprek.

Na deze workshop weet je hoe je een kringgesprek over gevoelens met kinderen kunt leiden. Deze vorm van kringgesprek heeft duidelijke regels, technieken en maakt gebruik van handzame attributen. Duur: 2 uur.

Concentratie versterkende oefeningen.

Na deze workshop kan je gebruik maken van speelse en verrassende creatieve interventies die de concentratie van leerlingen bevorderen, waardoor leren leuk blijft. Duur: 2 uur.

Groepsversterkende oefeningen.

Na deze workshop kan je gebruik maken van speelse en verrassende creatieve interventies die de groepsbinding meer zal versterken en de kinderen meer inzicht zal verschaffen in hun eigen rol en houding binnen de groep. Duur: 2 uur.

Creatief leren met hoofd, hart en handen.

Heb je een probleemgroep of veel kinderen met problemen in de groep? Wat kun je dan doen?  In deze workshop maak je kennis met de drie bovenstaande workshops samen. Circle time, een ander soort kringgesprek en met creatief therapeutische interventies. Circle time en de creatieve opdrachten kan je inzetten om de groepsbinding te versterken, de concentratie te versterken en om het zelfbeeld van kinderen te versterken. Wanneer je dit structureel in je groep invoert krijgen kinderen meer ‘ lucht’ voor het cognitieve leren.  Duur: 1 dag.

Creatief therapeutische observaties voor zowel individuele kinderen als groepen.

Heb je een kind in de groep met gedragsproblemen of heb je een probleemgroep of veel kinderen met problemen in de groep?  Kan je geen zicht of grip krijgen hoe je dit kunt veranderen?

Ik kan door middel van creatief therapeutische observaties een duidelijk zicht krijgen op de problematiek(en) en dit voor de leerkracht in kaart brengen en daarbij een advies uitbrengen. Kosten:  zie tarieven en vergoedingen.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *